InFAMOUS
Konečně konkrétně o PS3 akci InFamous
O PS3 projektu InFamous od týmu Sucker Punch (PS2 série Sly Cooper/Sly Raccoon) jsme se poprvé dozvěděli zhruba před rokem a navíc ve stejné době jako o dalším PS3/PSP titulu echochrome. No a zrovna v době, kdy se echochrome dostává do Evropy se k nám konečně probourala též várka nových screenshotů a hlavně informací o InFamous. Tato hra shodila masku už před pár týdny prostřednictvím preview v magazínu Game Informer, jehož obsah teď můžeme konfrontovat s tiskovkou od Sony.
InFamous připomíná ze všeho nejvíce smutně přehlédnutou X360 perlu Crackdown a není to pouze značně komiksovou stylizací, ale i otevřeností světa a pak samozřejmě nadlidskými schopnostmi hlavního hrdiny Dylana. Pod vaším vedením se z něj stane buď zachránce, nebo krutovládce fiktivního městečka Empire City. Všechno začne obrovským výbuchem. Dylan přežije a z trosek vyskočí jako čamrda s jedinou vadou – celý elektrizuje proudem hodně vysokého napětí, což rozhodně není zdravé.
Po poradě s kámošem Dylan ve svém podivném tělesném rozpoložení opouští z Empire City, ale nestihne to. Pod tíhou svého elektropostiožení upadne na 15 dní do komatu, čehož běh událostí využije ke spáchání totálního zmatku v Empire City. Když se Dylan probudí, platí ve městě stanné právo, obyvatelstvo se bouří a jistě se všude krade, vraždí a plive na chodník. No a Dylan, zdá se, že má opravdu nějaké ty speciální schopnosti a je na hráči, jak je použije. Karma systém bude každý hráčův krok monitorovat a ukazovat, jestli se Dylan přiklání na stranu dobra, či zla, což bude mít vliv na příběh i hratelnost. Opravdu jsme zvědaví, jak to bude fungovat v praxi, jen aby to nebylo jen na efekt, aby bylo co napsat do tiskovky. Každopádně, InFamous nevyjde dříve než na jaře příštího roku a možná ještě později. A do té doby mohou vývojáři hru z gruntu překopat, kdyby se její současná podoba náhodou někomu nelíbila nebo připadala trošičku nudná a nezajímavá a celkově použitá a sepraná (nic nenaznačujeme).